Overslaan naar content

Manager financiële administratie (24 - 32 uur)

Deventer, Overijssel, NederlandFinance

Functieomschrijving

Manager financiële administratie (24 - 32 uur)

Ben jij onze manager financiële administratie die het leuk vindt om leiding te geven aan een team? Ook zelf graag met de voeten in de klei staat en wil bijdragen aan het structureel verbeteren van de financiële processen? Ben je energiek, daadkrachtig en wil je graag een mooie bijdrage leveren aan onze 200.000 verzekerden en aan ons als Sallandse Zorgverzekeraar? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Werk dat ertoe doet
Salland heeft grote ambities. Die hebben we vertaald naar een strategie waar we volop aan werken en waarbij het hoogste doel is om relevant te blijven voor onze verzekerden. Jij levert daar als manager financiële administratie een belangrijke bijdrage aan.


Wat je gaat doen als Manager financiële administratie bij Salland Zorgverzekeraar?
Als manager Financiële Administratie ben je verantwoordelijk voor het aansturen van het team financiën en debiteuren beheer (totaal 6 personen). Je rapporteert rechtstreeks aan Elout Hooiveld (Directeur Finance) en bent de sparringpartner voor collega's van andere afdelingen. Samen met jouw team zorg jij ervoor dat de processen rondom de periodieke rapportages en creditmanagement vloeiend verlopen. Je bent toegankelijk, geeft richting en weet mensen te verbinden met als doel om het team en de organisatie verder te brengen.

Als manager financiële administratie ben je verder verantwoordelijk voor:

  • het optimaal inrichten van de financiële administratie waardoor de administratieve processen efficiënt en beheerst kunnen worden uitgevoerd;
  • Het beheersen van de debiteurenportefeuille en het onderhouden van contacten met het incassobureau;
  • Een betrouwbare en juiste financiële administratie die voldoet aan de verslaggevingsstandaarden;
  • het actief opzoeken van de samenwerking met de verschillende afdelingen binnen Salland Zorgverzekeraar om verder draagvlak te creëren voor de dienstverlening van de afdeling financiën en debiteuren beheer;
  • Het vertegenwoordigen van Salland Zorgverzekeraar binnen Zorgverzekeraars Nederland;
  • volgen van externe ontwikkelingen en aanpassingen in relevante wet- en regelgeving die impact hebben op de wijze van rapporteren;
  • onderzoeken en implementeren van de mogelijkheden om digitalisering en automatisering toe te passen op de processen in het team zoals de gewenste toekomstige implementatie van een nieuw financieel systeem.

Vereisten

Wat maakt jou de persoon die wij zoeken?
We zijn op zoek naar een gedreven leidinggevende die graag samen met het team wil bouwen aan het verder brengen van de afdeling. Je brengt voldoende financiële kennis mee waardoor je in staat bent om processen te verbeteren. Verder ben je het eerste aanspreekpunt voor de mensen in jouw team, de directeur Finance als ook de interne stakeholders. Als manager financiële administratie werk je zelf ook mee aan het zorgdragen voor een betrouwbare, tijdige en volledige financiële administratie.

Verder vragen wij van jou:

  • Een HBO werk- en denkniveau of financieel gerelateerde opleiding;
  • kennis en ervaring binnen de financiële dienstverlening of accountancy en bij voorkeur kennis van een (zorg)verzekeraar;
  • Ervaring met het beheersen van een debiteurenportefeuille en contacten met incassobureaus;
  • Een nieuwsgierige blik gericht op het continu verbeteren van (financiële) processen;
  • kennis en ervaring met digitale transformaties of implementaties van systemen is een pré;

Wat wij bieden

Je start bij ons met een jaarcontract met uitzicht op een vast contract. Inschaling (CAO zorgverzekeraars) geschiedt op basis van kennis en ervaring en is marktconform. Het betreft een functie voor 24 tot 32 uren per week. Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn meer dan goed. Zo kennen we bijvoorbeeld een 13e maand, zijn je werktijden flexibel en behoort zowel thuiswerken als op kantoor tot de mogelijkheden. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling. Je kunt gebruikmaken van het online opleidingsplatform GoodHabitz en we bieden activiteiten aan waardoor je fit en vitaal blijft.


Ben je enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature! Wil je liever eerst meer informatie? Neem dan contact op met Jeroen Jansen (corporate recruiter). Jeroen is te bereiken op 06-13246874. 


Een screening en mogelijk assessment maken onderdeel uit van de procedure. 

of