Overslaan naar content

Kwaliteitsadviseur Wlz

Hybride
  • Deventer, Overijssel, Nederland
€ 3.145 - € 5.112 per maandZorginkoop

Functieomschrijving

Kwaliteitsadviseur WLZ ( 32 uur per week)

Ben jij onze kwaliteitsadviseur WLZ die werk wil doen dat ertoe doet? Vind je het leuk om met jouw kennis van de WLZ een mooie bijdrage te leveren aan onze 200.000 verzekerden en aan ons als Sallandse Zorgverzekeraar en inwoners van onze Zorgkantoorregio? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Werk dat ertoe doet

Salland Zorgverzekeraar heeft grote ambities. Die hebben we vertaald naar een strategie waar we volop aan werken en waarbij het hoogste doel is om relevant te blijven voor onze verzekerden en inwoners van onze Zorgkantoorregio. Jij levert daar als kwaliteitsadviseur WLZ een belangrijke bijdrage aan.


Wat je gaat doen als kwaliteitsadviseur WLZ bij Salland Zorgverzekeraar?

Als kwaliteitsadviseur WLZ werk je in het team Zorginkoop en rapporteer je rechtstreeks aan de directeur Zorg, Paul Offringa. Goede kennis van het zorgstelsel en specifiek de WLZ is belangrijk in deze functie. Vanuit de rol van kwaliteitsadviseur ben je de sparringpartner voor collega’s op het gebied van de WLZ en ga je de dialoog aan met diverse zorgaanbieders. Onderwerpen hierbij zijn het continu verbeteren en innoveren van de kwaliteit van de in te kopen zorg. De functie van kwaliteitsadviseur bestaat uit het binnen Salland Zorgverzekeraar adviseren van zorginkopers, beleidsadviseurs en andere stakeholders, maar ook het actief deelnemen aan externe gesprekken, het bezoeken van locaties en het participeren in gremia gericht op het verbeteren van kwaliteit van zorg.


Verder bestaan jouw taken uit:

  • Streven naar het verbeteren en innoveren van de kwaliteit van het in te kopen zorgaanbod in de regio, dit doe je in dialoog met de aanbieders;
  • Voeren van een goede kwaliteitsdialoog, het maken van de juiste afspraken en om het daadwerkelijk inspelen op de wensen van de klant met als doel de zorg en kwaliteit van bestaan voor Wlz-klanten merkbaar te verbeteren;
  • Stimuleren en ontwikkelen van zorgvernieuwing, bij individuele zorgaanbieders en door zorgaanbieders met elkaar in contact te brengen om zo de kennis te vergroten;
  • Lezen en verwerken van de kwaliteitsplannen,- verslagen en -rapporten ter voorbereiding van de kwaliteitsdialoog en locatiebezoeken met de aanbieders
  • Adviseren en ondersteunen bij de inrichting van formele (controle) processen;
  • Bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling van collega’s op het gebied van kwaliteit van zorg en innovatie.

Vereisten

Wat maakt jou de persoon die wij zoeken?

Wij worden enthousiast als je een positieve werkhouding meebrengt en denkt vanuit perspectief, mogelijkheden en oplossingen. Je bezit over goede communicatieve vaardigheden en weet jouw onderhandelingsvaardigheden in gesprekken met zorgaanbieders toe te passen. Je hebt sterke inhoudelijke kennis van de Wlz en bent in staat in staat openheid en vertrouwen te creëren, waardoor gesprekspartners ook minder positieve zaken durven te bespreken. Daarnaast voel jij je thuis in een team, maar je bent ook in staat om jezelf te motiveren om zelfstandig aan de slag te gaan.

Verder vragen wij van jou:

  • Minimaal afgeronde Hbo-opleiding op zorginhoudelijk niveau bij voorkeur aangevuld met een opleiding in management van zorg, bedrijfskunde of veranderkunde;
  • Aantoonbare ervaring in de Wlz-zorg, de gehandicaptenzorg, de V&V of de langdurige GGZ;
  • Je bent op de hoogte van actuele ontwikkelingen in de zorg, in het bijzonder op de gebieden kwaliteit van zorg en innovatie en je weet wat in de praktijk wel of niet werkt;
  • Je overziet het speelveld van verschillende belangen van diverse stakeholders;
  • Je bent kwaliteitsgericht en werkt accuraat

Wat wij bieden

Je start bij ons met een jaarcontract met uitzicht op een vast contract. Het gaat om een functie van 32 uren, afhankelijk van kennis en ervaring, ingeschaald in schaal 9 of 10 conform de CAO Zorgverzekeraars. Dit is een bruto maandsalaris van maximaal €4.370 (schaal 9) of €5.112,- (schaal 10) bruto per maand o.b.v. 34 uren.

Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn meer dan goed. Zo kennen we bijvoorbeeld een 13e maand, zijn je werktijden flexibel en behoort zowel thuiswerken als op kantoor tot de mogelijkheden. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling. Je kunt gebruikmaken van het online opleidingsplatform GoodHabitz en we bieden activiteiten aan waardoor je fit en vitaal blijft.

Ben je enthousiast geworden?

Reageer dan snel met jouw cv en (korte) motivatie! Wil je liever eerst meer informatie? Neem dan contact op met Paul Offringa (Directeur Zorg) te bereiken op 06-53170645 of Jeroen Jansen (corporate recruiter). Jeroen is te bereiken op 06-13246874.


Een pre-employment screening maakt deel uit van de procedure. Ook een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

of